Hjärtstartare - ansökan om bidrag

LÄS MER

I denna e-tjänst kan föreningar ansöka om bidrag till hjärtstartare.

Kommunen lämnar bidrag till föreningar och andra organisationer som vill investera i en hjärtstartare. Bidraget uppgår till 50 procent av totalkostnaden, dock högst 10 000 kr, och utbetalas om mottagaren uppfyller följande kriterier:

• mottagaren svarar själv för skötsel av och utbildning i hjärtstartaren,

• mottagaren ansvarar för att hjärtstartaren registreras och hålls à jour i Hjärtstartarregistret,

• hjärtstartaren ska placeras så den är lätt tillgänglig, inte bara för sökande förening eller organisations medlemmar, utan också för allmänheten. I utgångspunkt ska hjärtstartaren placeras utomhus på plats där allmänheten har tillträde.

 I ansökan ska följande anges:

• hur sökanden uppfyller ovan kriterier,

• kontaktuppgifter till sökande förening/organisation (telefonnummer, e-postadress),

• organisationsnummer, • bankgiro-/plusgironummer alternativt bankkontonummer (inklusive clearingnummer).

Till ansökan ska följande bifogas:

• beställningsbekräftelse alternativt offert från leverantören av hjärtstartaren,

• översiktskarta över området där hjärtstartaren ska sättas upp,

• bild som visar var hjärtstartaren ska placeras. Utbetalning av bidrag sker efter att hjärtstartaren monterats och tagits i drift. 

Utbetalning av bidrag

Utbetalning av bidrag sker efter att hjärtstartaren monterats och tagits i drift.  Vid prövning av ansökan ges handläggare rätten att villkora bidraget med att hjärtstartaren placeras i enlighet med principerna i dessa riktlinjer.

Frågor om e-tjänsten

Kommunikationsenheten
kommunikation@karlshamn.se
0454-810 00
karlshamn.se

Personuppgiftsansvarig

Kommunstyrelsen
kommunstyrelsen@karlshamn.se

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa